Saturday, July 9, 2011

Naar het ziekenhuis.

In mijn herinnering waren de ziekenhuizen in Nederland tien keer moderner dan hier in Canada.
Natuurlijk niet elk ziekenhuis en ook hier is niet ieder ziekenhuis ouderwets maar bijna elke keer wanneer we dan weer eens een ziekenhuis van binnen zien waan ik me in de jaren 60.
Het interieur, de manier waarop het personeel met je omgaat, het gebrek aan duidelijke bewegwijzering, de hulmiddelen zoals de krukken die je hier ziet...
Afgelopen vrijdag en woensdag was ik in twee verschillende ziekenhuizen voor een gebroken vinger. In het eerste werd ik een beetje met desinteresse behandeld vond ik, in het tweede werd ik behandeld met de echte Canadese gastvrijheid en vriendelijkheid, die zo kenmerkend is hier in dit land. Heel prettig!
Zie mijn andere blog voor het hele verhaal.

1 comment:

duijsensfamily said...

De eerste keer een doktersbezoek vond ik ook al vrij "shocking"! Alsof je de jaren 60 binnen liep!
En voor mijn gevoel niks steriels te vinden.
Maar ach, alles went!
Beterschap!