Monday, November 16, 2009

Vestigingscursus.

De firma Buysse gaf in die tijd vestigingscursussen. Ik weet niet of ze die nu nog hebben.
Het was jammer dat ik er alleen heen moest omdat André in het ziekenhuis lag op de dag dat er voor onze "lichting" zo'n cursusdagje was georganiseerd, maar ik had geen spijt dat ik toch ben gegaan.
Met verschillende andere echtparen en ook alleenstaande mensen waren we in Culemborg, in een zaaltje bijeen.
Na het welkomstwoord van Frans Buysse moesten we allemaal gaan staan voor het   Canadese Volkslied . Dat was een verrassing en het ontroerde me!
Daarna een quizje over Canada. Ik wist niet veel, ik was bekaf van alle emoties en kon slecht nadenken. Maar dat gaf niet, ik leerde van de anderen.
Na de quiz kregen we een map vol informatie en Frans lichtte een heleboel onderwerpen toe met humor en interessante wetenswaardigheden.
Het was een hele leuke dag. Ook fijn om anderen te spreken die dezelfde plannen hebben. Er was o.a. een echtpaar dat een melkveebedrijf wilde beginnen in Alberta en een jongeman die de wildernis van de Yukon wilde opzoeken. Alleen! Ook waren er mensen die nog helemaal niet wisten wat zij wilden gaan doen in Canada om de kost te verdienen. Dat verbaasde me wel een beetje. Met alle onzekerheden vonden wij het wel prettig om dat soort dingen toch goed in te plannen! Maar blijkbaar waren er anderen die daar anders over dachten! Ook al waren we aan de ene kant allemaal met hetzelfde bezig- emigreren naar Canada- er was een grote verscheidenheid in plannen en voorbereidingen. Maar ieder doet het op z'n eigen manier natuurlijk!

Ter afsluiting kregen we allemaal een mooi T-shirt met Canada print. Dat T-shirt heeft André vaak gedragen als pyama(jasje) in z'n ziekenhuisbed.

4 comments:

Anonymous said...

Voor zover ik weet doen ze niet zo'n echte cursus meer. Wel zijn er een paar keer per jaar de Berend Botje bijeenkomsten. Daar kom je dus ook allen tezamen met anderen die via Buysse onderweg zijn naar Canada.

Angelieke said...

Berend Botje...leuke naam!

Unknown said...

Gefeliciteerd met jullie visa voor Canada. Ik kwam een bedrijf tegen op het internet die een settlement package doen in Canada. Het bedrijf heet Chinook Immigration Consulting. www.chinookimmigration.ca. De vrouw die de settlement package doet is ook geemigreerd naar Canada en spreekt ook nederlands. Mischien is de settlement package wat voor jullie

Angelieke said...

Dankjewel Karin!
Ik ben echter mijn emigratie van 9enenhalf jaar geleden op "papier" aan het zetten! Iedere keer een stukje verder!

Toch bedankt voor het meedenken! Het is leuk om andere mensen tegen te komen met dezelfde ervaringen op dit voor mijn enigszins nieuwe medium!