Sunday, November 1, 2009

Opruimen.

Omdat je weet dat het toch nog een behoorlijke tijd gaat duren en je dus niet weet of je al voorbereidingen moet gaan treffen ga je waarschijnlijk zoeken naar relaterende bezigheden die sowieso nodig zijn. Zo ging ik vooral opruimen, weggooien, sorteren....
Ik vond het leuk om ermee bezig te zijn en voor mijn gevoel aan mijn 'emigratie te werken' en tegelijkertijd werd mijn huis en tuin een stuk overzichtelijker.
André ging daarnaast ook het houtwerk schilderen en andere klusjes in en om het huis opknappen. Als we later het huis zouden verkopen zou dat uiteraard gunstig zijn voor de waardebepaling van het huis. En als we uiteindelijk toch niet zouden gaan dan hadden we gewoon voor onszelf noodzakelijk onderhoud gepleegd.

4 comments:

Anonymous said...

Heel herkenbaar! Ondertussen heb ik amper nog 'rommel' die weg zal moeten als we verhuizen.

Angelieke said...

Wacht maar..je creëert gewoon weer nieuwe rommel ;-)

annevandeberg said...

Echt leuk en interessant om te lezen al die blogposts. Mijn familie heeft wel een sterke band met Canada, mijn oom heeft er 40 jaar gewoond (Vancouver) en nog wonen er verschillende familie leden. Ik ben wel benieuwd of je specifieke verhuistips hebt wat betreft het emmigreren naar Canada. Waar moet je op letten, waar liep je tegen aan bij het verhuizen? Ik heb wel verhuis websites gevonden maar ben toch opzoek naar wat persoonlijkere ervaringen.

Angelieke said...

Bedankt voor je reactie, Anne!
Je vraagt om tips...ik weet niet of je hier wat aan hebt maar zo heb ik het ongeveer gedaan; Vooral veel weggooien. Bruikbare dingen wel allemaal meenemen, als je toch spullen meeneemt kun je net zo goed alles meenemen omdat alles nieuw kopen dan duurder is.
Elektrische apparaten kun je beter vervangen vanwege het andere Voltgehalte. Je hebt anders voor ieder ding ook een converter nodig.
Lijsten maken; Nodig voor het invoeren (doe het in het engels) en handig voor jezelf. Nummer de dozen en schrijf op wat er in zit. Als je dan in Canada bent en je hebt je theepot nodig hoef je niet eerst alle dozen open te maken. Spullen kunnen eerder weg dan jijzelf omdat ze er langer over doen. De laatste dagen in Holland gewoon wat spullen van familie lenen. Wij lagen op luchtbedden en hadden campingspul in ons huis om te eten enzo. En de elektrische apparaten zijn blijven staan en op het laatste moment weg gehaald door div. familieleden.
dat is het zo'n beetje. Hopelijk heb je hier wat aan?!